Sast styrelse 2025-2026
Ny styrelse väljs vid årsmötet som äger rum under våren. Vid detta möte presenterar valberedningen sitt förslag på styrelseledamöter och revisor, årsmötet väljer sen att bifalla eller föreslå andra ledamöter. Är du som medlem intresserad av att vara med och arbeta i styrelsen ska du kontakta valberedningen om detta i god tid innan årsmötet. Vi är en ideellt arbetande styrelse inom SAST med ett antal olika ansvarsområden och arbetsuppgifter som fördelas inom styrelsen. Hör gärna av dig till någon av oss i styrelsen för att få veta vad ett styrelseuppdrag innebär.
Efter att styrelsens valts på årsmötet hålls ett konstituerande styrelsemöte, vilket innebär att styrelsen internt väljer ordförande, kassör och övriga poster inom styrelsen. Styrelsemöten hålls 4-6 gånger per år där vi beslutar om kommande medlemsmöten, ekonomi och övrigt arbete vi ska syssla med. För varje medlemsmöte utses minst två personer som ansvariga för planering och arrangemang.
Styrelsemedlem |
E-post |
Roll |
Mikael Öqvist |
mikael at sast.se |
Ordförande |
Zenia Rosas |
zenia at sast.se |
Vice ordförande |
Ludwig Östlund |
ludwig at sast.se |
Sekreterare |
Gun Ström |
gun at sast.se |
Kassör |
Johan Schönberg |
johan at sast.se |
Sponsoransvarig |
Mattias Östholm |
mattias at sast.se |
Medlemsansvarig & DPO |
Maryia Tuleika |
maryia at sast.se |
Ledamot |
Philippe Pettersson |
philippe at sast.se |
Ledamot |
Jörgen Damberg |
jorgen at sast.se |
Suppleant |
David Carell |
david at sast.se |
Suppleant |
Mårten Aronsson |
marten at sast.se |
suppleant |
Mats Gerdin |
mats at sast.se |
Suppleant |
Johan Krylstedt |
johan.krylstedt at sast.se |
Suppleant |
Revisor |
||
Tommy Nilsson Hummelkläppen |